Wat zijn ‘Office 365 Connectors’
Office 365 ‘Connectors’ maken het mogelijk om ‘updates’ van andere applicaties en diensten naar het gedeelde postvak van een Office 365 groep te sturen, zodat deze groep gemakkelijk op de hoogte blijft.
Enkele voorbeelden van applicaties die op deze manier gekoppeld kunnen worden zijn: Salesforce, Zendesk, Twitter, Mailchimp en Github. Zoals je ziet lopen de ondersteunde services qua functionaliteiten flink uiteen. Van sales- en marketingsoftware tot social-media en helpdesksoftware.
Wat brengt de toekomst
Momenteel zijn er ongeveer 50 verschillende services die de ‘Office 365 Connectors’ ondersteunen. Verder probeert Microsoft ook steeds meer andere organisaties te motiveren om ondersteuning voor deze nieuwe functionaliteit in te bouwen. Naast de stappen die worden ondernomen om nog een breder scala aan diensten compatibel te krijgen, wil Microsoft deze mogelijk op termijn ook beschikbaar maken voor ‘losse’ gebruikers.
Doe je voordeel met ‘Office 365 Groups’
Samen met de integratie van de 365 groepen in Outlook 2016 en de recente verhoging van opslagruimte in 365 worden deze groepen een steeds interessantere optie voor samenwerking binnen 365. Zie ons artikel voor meer uitleg over Office 365 Groups.