Microsoft heeft de beveiliging van de data van haar Office 365 zakelijke klanten goed op orde. Naast het feit dat alles ‘versleuteld’ is heeft men in meerdere datacentra een kopie van uw gegevens staan.
Menselijke fout
Toch kan het misgaan als bijvoorbeeld een van uw medewerkers per ongeluk een grote hoeveelheid data verwijdert. Hoewel Microsoft hier mogelijkheden biedt om een en ander weer te herstellen is dit – met name voor grote hoeveelheden data – een bijzonder tijdrovend proces. In het geval u de fout later dan 3 maanden ontdekt, is de verwijderde data definitief verloren.
Verschillende bedrijven hebben daarom diensten ontwikkeld waarmee u een kopie van uw data naar een andere plek kunt laten maken en – belangrijker zelfs – deze gemakkelijk en snel weer terug kunt zetten. Een daarvan is SkyKick.
SkyKick – Onbeperkte Back-Ups tegen vast laag tarief
SkyKick onderscheidt zich van de concurrentie in het feit dat zij de kosten niet berekenen op basis van de hoeveelheid data, maar op basis van het aantal gebruikers. Voor veel 365 klanten in het MKB interessant omdat ze zo voor relatief weinig geld een back-up oplossing in huis kunnen halen.
Ook is een van SkyKicks grootste verkooppunten het feit dat je voor deze prijs een onbeperkte hoeveelheid opslag krijgt waarin een onbeperkt aantal back-ups kan worden opgeslagen. Deze back-ups kunnen tot zesmaal daags worden gemaakt en kunnen zolang de klant het wenst worden bewaard. Kanttekening is wel dat SkyKick een in Amerika gevestigde organisatie is en hier dan ook standaard de data opslaat. Voor klanten in de EU biedt SkyKick de mogelijkheid om in de overeenkomst op te nemen om de privacy te garanderen. Mochten organisaties dit niet afdoende vinden kunnen ze voor een meerprijs data opslaan in een eigen Azure Storage account in een Microsoft datacenter naar keuze.