Enige tijd geleden hebben wij al laten weten dat Office 2016 voor de Mac beschikbaar was en dat de versie voor Windows eraan kwam. Het is nu uiteindelijk zover, Office 2016 is algemeen beschikbaar voor klanten van 365.
Nieuwe features
In ons artikel over de aankondiging hebben we dit voor u op een rijtje gezet. Hier volgen nog een paar interessante nieuwigheidjes binnen Office 2016:
‘365 Groups’ integratie voor Outlook 2016
Het is al even mogelijk om vanuit de Outlook web app een speciale ‘365 group’ aan te maken. Deze groepen dienen als ‘verzamelplaats’ voor een team waarin de leden toegang hebben tot een gedeelde mailbox, agenda en OneDrive for Business pagina.
Vanaf nu is het mogelijk om deze groepen direct vanuit outlook 2016 aan te maken. Dit doe je simpelweg via ‘Nieuwe Items’ in het tabblad ‘Start’.
Geïntegreerde ‘Data Loss Prevention’ (DLP)
Microsoft is al enige tijd aan het werk aan een functie voor office 365 die het mogelijk maakt om de inhoud van je documenten te analyseren op gevoelige data en aan de hand daarvan automatisch actie te ondernemen. Deze functionaliteiten staan bekend onder de algemene noemer ‘Data Loss Prevention’.
Ter voorbereiding van deze nieuwe functie heeft Microsoft alvast ondersteuning hiervoor ingebouwd in Office 2016. Een praktijkvoorbeeld is een melding krijgen zodra je probeert een document – waarin een rekeningnummer staat – te delen met externen.
Zodra DLP voor 365 algemeen beschikbaar is, zullen we hier dieper op ingaan.
Office 2016 binnen uw organisatie.
Microsoft zal bestaande 365 for Business abonnees via een melding in de huidige Office programma’s de mogelijkheid geven om hun Office installatie te upgraden. Ter informatie, Office 2013 en Office 2016 kunnen niet tegelijk op 1 computer worden geïnstalleerd. Deze upgrade zal dus je bestaande versie vervangen.